Mazowsze nie tylko na ludowo

Inspiracją dla wędrówki po Polsce i poznawania jej kultury stanowiły pierwsze lekcje szkolne syna, na których wraz z całą klasą mieli poznawać nasz kraj. Pomyślałam, że dobrze byłoby to trochę zebrać, uporządkować. Zaczęliśmy od Mazowsza. Dlaczego? Bo tak wędrówkę zaczyna Pyza, bohaterka bajki, którą zapewne starsi jeszcze pamiętają, a ja wybrałam ze względu na moją najmłodszą córkę. W ten sposób i ona ma coś dla siebie, a starsi wstęp do wędrówki.

Zaczynamy od położenia Mazowsza:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mazowsze
Omawiamy to co już wiemy, wykorzystujemy kolorowanki domowe:

J. Myjak "Klub małych podróżników - podróże dookoła Polski"
A. Wiśniewska, J. Babula "Z kredkami dookoła Polski"

A. Wiśniewska, J. Babula "Z kredkami dookoła Polski"
Historycznie, najważniejszym miastem Mazowsza był Płock. Wspominamy o nim, dlatego, że są tam  sarkofagi Władysława Hermana i Bolesława Krzywoustego, znanych nam już władców Polski.

Mówiąc o Mazowszu nie można nie wspomnieć o folklorze: łowickim i kurpiowskim. Tu pomógł nam serwis https://polalech.pl . Poznaliśmy tam i bawiliśmy się wielokrotnie w ubieranki. Obejrzeliśmy jeszcze wycinanki łowickie i kurpiowskie, a nawet sami coś zdziałaliśmy. Zaskoczyła mnie moja czterolatka, że też dała radę, co potwierdza fakt, że na edukacyjną zabawę nigdy nie jest za wcześnie. O ile dziecko tylko chce, to trzeba korzystać.




Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wycinanki-ubieranki

Rycerz z rolki po papierze toaletowym

Co mają wspólnego kawka i sroka?